צעיר בדואי ירה בתושב אשקלון


רחוב כנפי נשרים בשכונת נווה דקלים באשקלון
רחוב כנפי נשרים בשכונת נווה דקלים באשקלון צילום: אדי ישראל

כמה מתושבי העיר ניסו למנוע מצעירים בדואים להכניס בת 16 למכוניתם בכוח. אז פרצה קטטה בין הצדדים, במהלכה נורה אחד המעורבים באירוע

אלימות הבדואים באשקלון עולה מדרגה: צעיר בדואי נעצר בחשד שירה בסוף השבוע שעבר בצעיר אשקלוני שמנע ממנו ומחבריו להעלות בכוח קטינה לרכבם.
 


האירוע התרחש בלילה שבין שישי לשבת, כאשר מספר קטינות ישבו באחת הגינות בשכונת נווה דקלים באשקלון יחד עם מספר צעירים. לפנות בוקר הגיע למקום רכב ובתוכו שני צעירים בדואים שאחד מהם ניסה להעלות אליו בכוח את אחת הקטינות.

הצעירים האשקלונים מנעו ממנו לעשות זאת ולאחר תגרה נסעו הבדואים מהמקום. שעה לאחר מכן קיבל אחד הצעירים האשקלונים שיחת טלפון מהצעיר הבדואי בה הוא מתבקש להגיע לפגישת "סולחה" על מנת לסיים את האירוע.

על פי החשד, במהלך הפגישה נורה הצעיר על ידי אחד הבדואים, שנמלט מהמקום. הצעיר מאושפז בבית החולים ועבר מספר ניתוחים. חברו שנכח באירוע חושש כעת לחייו. לאחר סריקות שערכה משטרת אשקלון נעצר צעיר בדואי החשוד בביצוע הירי.

ביום שני האריך בית משפט השלום את מעצרו של החשוד בשישה ימים ואילו בשעה זו מתקיים דיון נוסף לעוד הארכה של מעצרו לצורך השלמת החקירה. הצעיר שנכח בקטטה סיפר ל-nrg מעריב: "הכרתי את הבחורות באותו מפגש. הן גרות בשכונה שלי. הבחורות הן קטינות - בנות 16 ו-17 - והבדואים בני עשרים פלוס. כנראה שאחת מהן יצאה בעבר עם הבדואי.
המשטרה: שהייתם של הבדואים באשקלון חוקית
"כששאלנו אותה אם יש לה חבר היא אמרה שאין לה אז הבנתי שזה האקס שלה. אותו בדואי חיפש אותה, הוא התקשר אליה לטלפון, עשה סיבובים בשכונה ומצא אותנו. פתאום ראיתי רכב סקודה שמגיע במהירות. הוא עצר מילימטר מהרגליים שלי וכמעט דרס אותי.

"היו שניים ברכב, אחד תפס את בת ה-16 והתחיל לדחוף אותה ואמר לה תיכנסי לרכב. אחד החברים שלי ניסה להגן עליה - וגם אותו הוא דחף. אחות של חבר שלי שהייתה איתנו קיבלה סטירה רצינית. כשראיתי את זה, קפצתי על הבדואי והתחלתי להרביץ לו. הוא נפל על הרצפה ואז הם נכנסו לרכב וברחו. הבחורה נשארה איתנו ולא נתנו לו לקחת אותה. היא הייתה מאוד מפוחדת וברחה מהם".

"הבדואי ביקש סליחה והתחיל ללכת", המשיך הצעיר וסיפר. "כעבור שעה הבדואי התקשר לטלפון של אחד החברים שרק הפריד ואמר לו, 'תבוא לכיכר בנווה
דקלים כדי לעשות סולחה'. הוא הגיע לשם. חמש דקות לאחר מכן שמענו את אמה של הצעירה צועקת שהבחור הולך מכות. יצאנו החוצה בריצה וראינו שכולו דם והוא צועק 'ירו בי'. לקחנו אותו לבית חולים ואז המשטרה התערבה".

ממשטרת מרחב לכיש נמסר בתגובה: "במקרה הנדון כוחות המשטרה הגיעו למקום במהירות הראויה לציון, ביצעו חקירה מהירה ויסודית לכל המעורבים שכתוצאה ממנה נעצר חשוד. החקירה נמצאת בעיצומה.

"שהייתם של אזרחי מדינת ישראל בעלי תעודת זהות כחולה באשקלון הינה חוקית, בין שהם בדואים או כל מיעוט אחר. אין בכוונת המשטרה לפעול כנגדם רק בשל עובדה זו. יחד עם זאת, משטרת אשקלון משקיעה מאמצים רבים לחזק את תחושת הביטחון של התושבים ובין השאר לצד אכיפה נחושה מתבצעת פעילות הסברה ענפה בקרב בני הנוער, על מנת למנוע מקרי אלימות".

 

האזינו לגלגלצ

חפש בבלוג זה

מופעל על ידי Blogger.